메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
홍경옥 (신한대학교  )
저널정보
한국관광레저학회 관광레저연구 관광레저연구 제34권 제2호(통권 제174호)
발행연도
2022.2
수록면
451 - 471 (21page)
DOI
10.31336/JTLR.2022.2.34.2.451

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In a situation where the COVID-19 pandemic continues, non-face-to-face and online learning are becoming more common, and in this learning environment, learning outcomes vary greatly depending on each student"s competency. This study attempted to provide implications for the importance and necessity of these variables in order to improve learning outcomes by investigating the relationship between self-leadership, self-efficacy, communication competency, and class satisfaction of college students majoring in tourism. The research results are as follows. First, self-leadership has a positive effect on self-efficacy and communication capabilities. Second, self-efficacy and communication competency have a positive effect on class satisfaction. In conclusion, students with high self-efficacy and communication competency have high-class satisfaction due to self-leadership. Therefore, it is necessary to strengthen the self-leadership of college students, and educational support is needed to improve self-efficacy and communication competencies through curriculum composition, interaction with professors and fellow students, confidence through external activities, and Management by Object(MBO).

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구 설계
Ⅳ. 실증분석
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2022-323-001080891