메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
권진주 (고려대학교) 김정우 (고려대학교)
저널정보
신영어영문학회 신영어영문학 신영어영문학 제81집
발행연도
2022.2
수록면
1 - 32 (32page)
DOI
10.21087/nsell.2022.02.81.1

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to explore the usefulness of 3D avatars in the case of English video conferencing classes. For this aim, the study investigated elementary school students’ perception about the use of avatars when speaking in English, the effect of using avatars on the Willingness To Communicate(WTC) in English and on satisfaction with English video conferencing class. Most of the participants, except one, responded positively to the class using 3D avatars. ‘The novelty and fun elements of avatars’ was considered to be the biggest advantage of using avatars and ‘limitations in motion recognition such as raising hand’ was answered as the biggest drawback. Anonymity of using avatars did not seem to have significant effect on the willingness to communicate in English and the avatar effect on class satisfaction is not significant either, compared to other elements such as the class composition and teacher’s teaching skills. At the end of the study, practical suggestions were made to improve the educational usefulness of using 3D avatars based on class observations and in-depth interviews with participants.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구방법
Ⅳ. 연구결과
Ⅴ. 제언
Ⅵ. 결론
인용문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2022-840-001073110