메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
고경희 (제주대학교)
저널정보
미래영어영문학회 영어영문학 영어영문학 제27권 제1호
발행연도
2022.2
수록면
203 - 232 (30page)
DOI
10.46449/MJELL.2022.02.27.1.203

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this paper is to report the results of applying the findings of Ko(2017)’s study to promote perspective change from English as a foreign language(EFL) to English as a global language(EGL) among 121 pre-service teachers. The component of considering the practice of using Korean as a means of communication among foreigners of several nationalities was also employed to facilitate the participants’understanding of EGL. The study investigated whether and how the participants’ reflections on the findings of Ko(2017)’s study and the practice of Korean as a means of communication resulted in their perspective changes. It then investigated whether the newly adopted perspective of EGL influenced the participants’ perceptions of their English speaking abilities and further development process of their speaking abilities. The study also presents cases of not adopting the EGL perspectives and the reasons behind such positions. Content analyses were conducted on the participants’ journals containing their thoughts on these research questions. Discovered recurring themes are presented and further research proposed.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구 방법
Ⅳ. 연구결과 및 논의
Ⅴ. 결론 및 제언
참고문헌
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0