메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Seonghan Jin (Korea Military Academy)
저널정보
육군사관학교 화랑대연구소 한국군사학논집 한국군사학논집 제78권 제2호
발행연도
2022.6
수록면
55 - 85 (31page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this paper is to discuss the necessity of teaching English as an international language (TEIL) in a military domain for international military communication by exploring how it can be incorporated into the English language curriculum of the Korea Military Academy (KMA). The paper first examines the current English language curriculum in the KMA and its limitations in terms of the use of English in international military contexts. Then, it demonstrates how the implementation of TEIL would allow the KMA’s curriculum to overcome its limitations. Lastly, the paper suggests four pedagogical ways to implement TEIL in the KMA that include WE/EIL activities, WE/EIL course, extracurricular WE/EIL activities, and intercultural content in the Military English course. In conclusion, the paper argues the importance of TEIL for both English proficiency and intercultural communicative competence to communicate with interlocutors from diverse linguistic and cultural backgrounds in international military contexts.

목차

ABSTRACT
Ⅰ. Introduction
Ⅱ. Overview of TEIL
Ⅲ. English in International Military Context
Ⅳ. Current English Language Curriculum of the Korea Military Academy and Its Limitations
Ⅴ. Need for TEIL in the Korea Military Academy
Ⅵ. Practical Ways to Implement TEIL in the Korea Military Academy
Ⅶ. Conclusion
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0