메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Cho, Katharine Y. (Kyungpook National University)
저널정보
미래영어영문학회 영어영문학 영어영문학 제21권 제3호
발행연도
2016.8
수록면
297 - 313 (17page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to analyze the effects of unfocused, direct written corrective feedback on accuracy, and how this affected complexity and fluency. Sixteen students were given direct feedback in an intact writing class over a 15 week period. Paired samples t-tests were conducted to compare the pre- and post-test writing scores for complexity, accuracy, and fluency to see if there was any improvement. This study found that there was no significant difference in the mean scores for the pre- and post-test writings for complexity, accuracy, and fluency. Although the mean scores were not statistically significant, students did show improvement in the individual measures that were used to measure accuracy. This study supports written corrective feedback and disputes Truscott’s (1996, 2007) belief that it is ineffective and even detrimental to students.

목차

Ⅰ. Introduction
Ⅱ. Literature Review
Ⅲ. Methodology
Ⅳ. Results and Discussion
Ⅴ. Conclusion
References
〈Abstract〉

참고문헌 (29)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-740-001157448