메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Гаук Людмила (추계예술대학교)
저널정보
한국노어노문학회 노어노문학 노어노문학 제34권 제3호
발행연도
2022.9
수록면
53 - 73 (21page)
DOI
10.38077/KJRLL.2022.9.34.3.53

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The article summarizes the experience of combining two manuals in work with students from the Republic of Korea who studied at the Higher School of Music of the Republic of Sakha (Yakutia). One manual is Russian as a foreign language for musical specialties by A.V. Bukharova and T.G. Bukharova, and the second is adapted texts derived from the Textbook on Harmony by A. Myasoedov. The paper deals with the difficulties that students from Korea encountered in applying the knowledge gained in the general course of Russian as a foreign language and in communicative practice in the Harmony class, which is part of the area of major.
The article draws attention to the functioning of national terminology in teaching Harmony both in Russia and Korea; on the use of particular forms of adjectives that are not studied in the general course of Russian as a foreign language but actively operated in the field of music specialty. In addition, the author points to the active use of verbal nouns as music terms and the importance of teaching students the constructions of the scientific style of the Russian language.

목차

국문요약
Ⅰ. Введение
Ⅱ. Методы и материалы
Ⅲ. Ход работы
Ⅳ. Заключение
Список литературы
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0