메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
이아름 (Daegu University) 최성규 (Daegu University,)
저널정보
한국언어치료학회 한국언어치료학회 학술발표대회 논문집 한국언어치료학회 2021년도 제7회 공동학술대회 발표논문집 [2개 학회 공동개최]
발행연도
2021.11
수록면
320 - 323 (4page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (3)

초록· 키워드

오류제보하기
Purpose : The purpose of this study was to investigate the perceptions of the causes of delay in the development of literacy skills in students with hearing impairment. Methods : A focus group interview was conducted with 7 hearing impaired education experts who guided the development of literacy skills of students with hearing impairment. Results : The individual factors of hearing impaired students who delay the development of literacy skills of deaf students are divided into the degree of hearing loss and the professionalism of teachers. Teacher expertise is categorized into changes in the teacher training curriculum, teacher-centered language instruction methods, the difference between knowing and teaching, transfer of teachers at deaf schools, and difficulties in reorganizing the curriculum. Conclusions : Parental communication method selection and literacy development guidance strategies according to individual differences of hearing impaired students should be considered.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구 방법
Ⅲ. 연구 결과
Ⅳ. 논의 및 결론
Reference

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2023-379-000344287