메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
하미영 (서해삼육고등학교) 신세인 (충북대학교) 이준기 (전북대학교)
저널정보
한국생물교육학회 생물교육 생물교육 제48권 제4호
발행연도
2020.1
수록면
489 - 503 (15page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to explore experience of career decisions of students with hearing impairment. Especially, this study attempted to understand career development process of student’s with hearing impairment and figure out what kind of factors lead them not to choose science track at high school. The data was collected from four hearing impaired students and analyzed through narrative inquiry. Major findings of the study were as follows. First, the participants entered regular school instead of special-education school. In the environment of regular school our participants feel like outsider. Second, the participants could not experience programs or community for hearing-impaired students that can give them useful informations about career decision. Third, the participants always could not have enough time to follow up curriculum because most of them have hard time to listen teachers’saying and read books. So, in sum, the participants could not follow up school study through public education without mentors who helps their study. Thus, they naturally choose humanities track without any information on science career which people with hearing impairment can have.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (43)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0