메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
임보라 (서울교육대학교) 오지윤 (서울교육대학교) 이삭 (서울교육대학교)
저널정보
한국멀티미디어언어교육학회 멀티미디어 언어교육 멀티미디어 언어교육 제25권 제3호
발행연도
2022.8
수록면
61 - 87 (27page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to develop a context-appropriate framework for implementing technology-enhanced language learning. To accomplish the objective, researchers examined the importance and effectiveness of educational technology (Edtech) in language learning and analyzed the components of previous studies. On the basis of literature research regarding sub-components of frameworks, researchers developed a framework called Technology triptych for language learning (Technology of Learning, Technology in Learning, Technology through Learning) to implement a technology-integrated English class; which is expected to be systematically applicable in language learning contexts. To enhance the validity of the framework, a survey and in-depth interviews of a focus expert group were conducted. Researchers then modified and refined the framework, and the final version of the framework was presented. Moreover, researchers classified available Edtech based on a framework and showed ways using said framework in implementing technology-enhanced language learning classes, especially in primary English education. Teachers and Edtech developers can refer to the technology triptych in terms of lesson planning, implementation, and reflection, and instructors can evaluate various emerging Edtech in light of the analytic framework as well.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0