메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김정아 (전남대학교) 엄철주 (전남대학교) 주윤하 (전남대학교)
저널정보
21세기영어영문학회 영어영문학21 영어영문학21 제35권 제1호
발행연도
2022.3
수록면
269 - 291 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study examined the TEDster’s use of communicative features of stance and engagement in the corpus of a total of 500 TED talks in five different disciplines, 100 talks per discipline. In so doing, the stance markers in three levels of certainty and the engagement markers of interpersonality were identified, and the occurrence frequencies of the markers were statistically analyzed. The main findings are as follows: First, TEDsters were overall moderate in conveying certainty. Second they revealed their own individual self-identity more frequently than their collective selves-identity. Third, those in certain disciplines (e.g. art and design) used I to explicitly comment on their own achievements while another disciplines (e.g. politics and global issues) used we to implicitly reveal both their own identity and the audience. The findings showed the possibility of disciplinary-specific classification of metadicourse in TED talks as a popularized spoken genre.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0