메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
허정진 (명지대학교 아동학과) 한유진 (명지대학교)
저널정보
한국아동심리치료학회 한국아동심리치료학회지 한국아동심리치료학회지 제17권 제4호
발행연도
2022.12
수록면
69 - 81 (13page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to verify the moderating effect of self-reflection intelligence in the relationship between adverse childhood experience and psychological well-being in adulthood and use it for treatment, counseling, and education. To investigate this, an online questionnaire was distributed to adults in their 30s and 40s on adverse childhood experience (ACE), psychological well-being in adulthood, and self-reflection intelligence. For data analysis, the moderating effect was verified through correlation analysis between variables, multiple regression analysis, and hierarchical regression analysis. The results of this study are as follows. First, adverse childhood experience and psychological well-being in adulthood were found to have a negative relationship. Second, in the relationship between adverse childhood experience and psychological well-being in adulthood, self-reflection intelligence showed a moderating effect. The results of this study suggest that adverse childhood experience has a negative effect on psychological well-being in adulthood. However, the influence of adverse childhood experience can be lowered through self-reflection.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0