메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이수현 (가톨릭대학교) 문혁준 (가톨릭대학교)
저널정보
가톨릭대학교 생활과학연구소 생활과학연구논집 생활과학연구논집 제36권 제1호
발행연도
2017.12
수록면
28 - 56 (29page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The objective of this study is to explore an effect of multicultural education attitude and practice of childhood teacher on emotional intelligence of childhood. Major result of this study is as follows. First, multicultural education attitude, practice of childhood teachers and emotional intelligence of childhood based on socio-demographic variable of childhood teacher was significantly represented in age, level of education, career, experience of training multiculture of teachers and working institution type. Second, it was revealed that emotional intelligence of childhood based on its socio-demographic variable of childhood was represented to be higher in childhood of ordinary family than that of multicultural family, male childhood than female one, childhood without brother/sister than that with brother/sister. Third, there was a significant positive correlation in a relationship between multicultural education attitude and practice of childhood teacher and emotional intelligence of childhood. Fourth, as a result of observing relative influence for the variables affecting emotional intelligence of childhood, multicultural education attitude and practice of childhood teachers were represented to be a significant variable of affecting emotional intelligence of childhood.

목차

Abstract
I. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 연구결과
Ⅳ. 논의 및 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-590-001533880