메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Wang Xiaoran (경희대학교)
저널정보
중앙대학교 외국학연구소 외국학연구 외국학연구 제61호
발행연도
2022.9
수록면
161 - 190 (30page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study investigated Chinese college EFL learners’ perceptions of Rain Classroom, a technology adopted for online English learning and instruction, by applying the Unified Theory of Acceptance and Use of Technology 2 (UTAUT2) model in order to determine what factors affected students’ perceptions a nd intentions to use it. This study analyzed the correlation between the variables of UTAUT2 and students’ acceptance of?using Rain Classroom as a tool for delivering online College English courses during the outbreak of Covid-19 pandemic in Beijing, China. The results from the analysis of data revealed that performance expectancy (PE), facilitating conditions (FC) and hedonic motivation (HM) all played a significant role in influencing college students’ continuance intention to use Rain Classroom for their future online study. Among these,?HM was?the strongest determinant of the future intention to use Rain Classroom.?The constructs of effort expectancy (EE) and social influence (SI),?however, did?not have a significant impact on behavioral?intention of college EFL students regarding Rain Classroom adoption.?Practical implications and possible future study directions were also proposed based on the research findings.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0