메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
장근영 (군산대학교)
저널정보
한국영미어문학회 영미어문학 영미어문학 제124호
발행연도
2017.3
수록면
1 - 19 (19page)
DOI
http://dx.doi.org/10.21297/ballak.2017.124.1

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Ezra Pound was a legendary modernist who initiates and develops Imagism and Vorticism. By discussing several critics’ arguments on Pound’s “In a Station of the Metro” and “Hugh Selwyn Mauberley,” I examine early Pound’s poetics and poetry in terms of gender and politics. Through exploring Pound’s Imagism and Vorticism, I find that Pound’s conversion to fascism is closely related to his own poetics. Also in “In a Station of the Metro,” the image of “the crowd” is quite important in that “the crowd” seems to be ambivalent. The “crowd” represents, for Pound, the age of the masses. The crowd and the machine demand “a mould in plaster,” the mass production, making with “no loss of time.” The female sexuality strongly influences early Pound and, then, he starts his drift toward politics rooted in aestheticism. Finally, the gender structure determines Pound’s poetics and politics, and his phallic power comes to have a feminine reinforcement.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0