메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김성해 (가톨릭관동대학교) 홍서경 (가톨릭관동대학교)
저널정보
한국현대영어영문학회 현대영어영문학 현대영어영문학 제65권 제4호
발행연도
2021.11
수록면
67 - 91 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to investigate changes in students’ academic achievement through non-face-to-face level-differentiated college English education and their satisfaction with it. For these purposes, the researchers compared and analyzed two mock TOEIC tests given at the beginning of the 1st semester and the end of 2nd semester. We found that the academic achievement of the students at each level did not improve significantly. Surveys were conducted to check the satisfaction of the students with the non-face-to-face level-differentiated education. The results showed that the students in level 3 did not have much satisfaction with the non-face-to-face level-differentiated classes compared to the students in level 4 or 5. This shows that non-face-to-face classes do not give satisfaction to low-level students who have difficulty in self-directed learning. The expansion of non-face-to-face education is expected even in the post-COVID era. Therefore, professors' guidance and management will be required to improve students' self-directed learning ability.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (22)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0