메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김정호 (전북대학교)
저널정보
대한영어영문학회 영어영문학연구 영어영문학연구 제43권 제3호
발행연도
2017.8
수록면
1 - 20 (20page)
DOI
10.21559/aellk.2017.43.3.001

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The 1980s might be the breakthrough decade for Asian American theatre due to the phenomenal success of David Henry Hwang’s M. Butterfly on Broadway. Hwang was one of the new voices in Asian American playwriting in the 1980s. Dramaturgically, Hwang uses the elements of performance convention of Oriental theatre such as the play within-the play, a bare stage, the accumulation of episodic scenes and transvestism. Hwang’s theatrical style of M. Butterfly encourages the stage to struggle and play with the so-called hierarchial dichotomy of West/East, man/woman, inside/outside, and theatre/world, etc. Hwang’s theatrical goal is two-fold: one is to provoke the actors to experience the characters on stage objectively by virtue of transvestism, the other is to secure the ideal audience with imagination who can see both the dramatic world inside of theatre and the real world in society outside of theatre. Hwang’s M. Butterfly intervenes the Western theatre through the mediation of the Asian dramatic convention and the Western romance.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (21)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0