메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영어교과교육학회 영어교과교육 영어교과교육 제16권 제3호
발행연도
2017.8
수록면
95 - 118 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
A number of previous studies have explored L2 writers’ challenges in their writing practices through the investigation of differences between L1 and L2 writing. To contribute to the scholarship on this comparison, the present study scrutinizes secondary L2 writers’ challenges and strategies by looking into the differences between L1 and L2 writers. The researcher adopts the qualitative approach of a case study exploring the thoughts of two teachers who teach English to both L1 and L2 writers in a junior high school in the U.S. The findings indicate that, from the teachers’ perspectives, the L1 and L2 students exhibit a number of observable differences in their writing and that the L2 writers go through challenges but make every effort to survive in the second language environment. Additionally, various contextual factors of the L2 students create not only distinctions between L1 and L2 writing but also differences across L2 writers’ writing. Finally, these findings hold important pedagogical implications by helping composition instructors better understand L2 writers’ writing and develop effective strategies for dealing with their challenges at the secondary and, further, college levels.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (34)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0