메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
신희영 (오클라호마 주립대학교)
저널정보
한국교육평가학회 교육평가연구 교육평가연구 제28권 제3호
발행연도
2015.9
수록면
999 - 1,020 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study investigated the co-evolution of friendship networks and bullying behaviors in a longitudinal sample of elementary school students with the goal of simultaneously assessing selection and influence processes using Stochastic Actor-Based Models. These models provide advantages over conventional approaches due to their ability to account for inherent dependencies between individuals embedded in a social network and model interdependencies between network and behavioral dynamics. Participants were fifth and sixth graders from 28 elementary school classrooms (N=736, 52% girls at wave 1, N=659, 52% girls at wave 2) followed from fall to spring within one academic year. Findings suggest influence process play a substantive role in the observed dynamics of bullying behaviors. Further, selection for peers who get involve in bullying behaviors was stronger for boys compared to girls, and 6th graders showed more increase in the level of bullying behaviors than 5th graders over time.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (48)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0