메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김국현 (한국교원대학교)
저널정보
한국윤리학회(윤리연구) 윤리연구 윤리연구 제1권 제104호
발행연도
2015.11
수록면
79 - 101 (23page)
DOI
http://dx.doi.org/10.15801/je.1.104.201511.79

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper analyzes Unification related contents in Moral Education Textbooks of Secondary School and suggests improvement directions of textbook organization and learning theme for Unification. The 2015 liberal art and natural science integrated curriculum was announced in last August. This curriculum will be implemented in schools starting from year 2018. Even though the new curriculum is announced, studies to improve the curriculum must be conducted continuously. The first to consider under circumstances of writing new textbooks in terms of the new curriculum is to set rational directions to improve textbooks and to deduct improvement points according to the critical analysis of the current textbooks. This paper deals with environmental analysis of unification education in moral education, criteria that can be applied in analyzing unification-related contents in current moral education textbooks, and improvement directions in terms of moral education based on results of analysis.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (11)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0