메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김서은 (경희대학교) 이규민 (경희대학교)
저널정보
한국서비스경영학회 서비스경영학회지 서비스경영학회지 제24권 제3호
발행연도
2023.9
수록면
114 - 137 (24page)
DOI
10.15706/jksms.2023.24.3.006

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
It is more important than anything else to understand the factors that affect consumers" behavioral intentions these days when governments, corporate consumers and their various campaigns for the environment are being serialized. In this study, the customer"s environmental awareness and environmental awareness do not have any effect on the intention to use an environmental food service company, and in particular, we want to analyze social trust, social, and social relationships that have a lot of influence on consumers" awareness. A research model and buffers were established through consideration of source studies, and the data of 346 copies were confirmed through Amos and process macros. As a result of the analysis, it was found that consumers" eco-consciousness and ethical awareness had a positive (+) effect on their intention to use an eco-friendly restaurant, and it was verified that trust and social relationships mediated between them. Through these analysis results, it suggests the necessity of eco-friendly practices by showing that restaurant operators and practitioners that eco-friendly restaurant management acts as a strong variable in consumer intentions.

목차

Abstract
I. 서론
II. 이론적 배경 및 가설의 설정
III. 연구방법
IV. 실증분석 결과
V. 결론 및 시사점
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-151-24-02-088085736