메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박세진 (영남대학교)
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제106집
발행연도
2023.9
수록면
1 - 20 (20page)
DOI
10.21296/jls.2023.09.106.1

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper aims to provide a direction for self-directed German learning using artificial intelligence by analyzing the possibilities and limitations of employing ChatGPT in the writing section of the German education field (DaF). This paper attempts to discuss specific strategies for the utilization of ChatGPT in German writing instruction. Additionally, this study assesses the extent to which ChatGPT can evaluate the email writing texts of learners taking the German Proficiency Test at the A2 level. Furthermore, it examines the capacity of ChatGPT to identify linguistic errors, including lexical, sentence, and grammatical errors, along with discussing the associated challenges, limitations, and potential solutions for these learning methods.

목차

1. 머리말
2. 연구목적 및 선행연구
3. 실험방법
4. 실험결과
5. 맺음말
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-151-24-02-088340778