메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
황요한 (전주대학교)
저널정보
한국영어교과교육학회 영어교과교육 영어교과교육 제22권 제2호
발행연도
2023.5
수록면
263 - 288 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The main purpose of this paper is to examine the role that generative AI plays in English education. Specifically, it emphasizes the characteristics and types of generative AI tools that create text, images, and other multimodal content and explores their educational benefits and potential. This study suggests how ChatGPT and DALL-E can be used to enhance English language learning. The findings show that ChatGPT can improve language proficiency, provide immediate feedback, and offer genre-based learning opportunities, while DALL-E can stimulate language immersion and imagination. Based on these findings, this paper proposes a new term, “PROMPT literacy,” which refers to the characteristics that students need to have in an AI-based society. Taking the acronym PROMPT, it includes the following qualities: Problem-solving pioneer, Resilient resourcer, Open-minded organizer, Multidisciplinary thinker, Personalized discriminator, and Trend seeker. The paper further highlights the need for teachers to be at the forefront of this technological revolution to educate AI digital natives.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0