메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
유무림 (한국체육대학교) 조욱상 (한국체육대학교)
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제32권 제6호 (인문사회과학 편)
발행연도
2023.12
수록면
407 - 420 (14page)
DOI
10.35159/kjss.2023.12.32.6.407

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to analyze the influence of Chinese physical education teachers" teaching behavior on students" self-efficacy and class immersion. The subjects were 532 Chinese middle school students(248 male students and 284 female students) answered the questionnaire on teaching behavior, self-efficacy and class immersion. The collected data were analyzed by SPSS 27.0 and AMOS 27.0 program for frequency analysis, exploratory factor analysis, confirmatory factor analysis, correlation analysis and multiple regression analysis. The results of the analysis are as follows: First, the teaching behavior of Chinese physical education teachers has a positive impact on students" self-efficacy. Second, the teaching behavior of Chinese physical education teachers has had a positive impact on the class immersion. Third, students" self-efficacy had a positive effect on the class immersion. In conclusion, it is important for physical education teachers to use a variety of instructional programs in order to promote students" self-efficacy and class immersion.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 논의
Ⅴ. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-151-24-02-089241372