메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
정지은 (한동대학교) 최경순 (서울신학대학교) 김진희 (인하대학교)
저널정보
인문사회예술융합학회 문화와융합 문화와 융합 제44권 제4호
발행연도
2022.4
수록면
55 - 80 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study confirms the mediating effect of self-efficacy attitudes on the impact of Korean language teachers’ personalities on intercultural competence. To this end, survey data on 354 Korean language teachers were used for the analysis. The results are as follows: First, the sociodemographic characteristics of Korean language teachers were confirmed to partially affect intercultural competence(gender, workplace type, teaching experience, qualification system, and learner group). Second, the personalities of Korean language teachers were confirmed to partially affect intercultural competence(openness, conscientiousness, and agreeableness). Third, an analysis of the mediating effect of self-efficacy showed that the impact of Korean language teachers’ personalities on intercultural competence was statistically significant. Fourth, the influential factors that explained the improvement in Korean language teachers’ intercultural competence consisted of confidence, friendliness, conscientiousness, teaching experience, and qualification system. These results suggest the necessity of education and the development of self-efficacy enhancement programs for Korean language teachers.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-151-25-02-091042197