메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
안미리 (서울여자대학교) 박인심 (서울여자대학교)
저널정보
인문사회예술융합학회 문화와융합 문화와 융합 제44권 제10호
발행연도
2022.10
수록면
949 - 965 (17page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to analyze the service-learning experiences of college students who participated in English subjects applying service-learning and explore the effects. A total of 26 Korean students participated in this study, and assisted Australian university students in learning learn Korean language and culture. Qualitative research methods were used to analyze the data collected from weekly reflection logs, journals submitted at the end of the semester, mid-term/final-term evaluation meeting. According to the findings, students were motivated participate in the service-learning because they wanted to improve English proficiency, communicate with people from other cultures and earn an additional credit. Plus, it was found that students engaged in preparing, implementing, developing strategies, and reflecting. Suggestions were made for future global service learning at higher education settings.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-151-25-02-091056093