메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
정남숙 (서일대학교)
저널정보
한국멀티미디어언어교육학회 멀티미디어 언어교육 멀티미디어 언어교육 제27권 제1호
발행연도
2024.2
수록면
78 - 95 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study with 60 Korean university students was to compare the impact of ChatGPT on English writing skills. The study lasted for ten weeks and involved both a control group and an experimental group. Two groups performed a pre-writing task and a post-writing task. Students in the experimental group were required to fill out a questionnaire regarding their perceptions of the learning effect and affective satisfaction. The study used SPSS 25.0 to analyze the data, focusing specifically on two statistical tests: the paired samples t-test and the independent samples t-test. The findings indicated that the ChatGPT group significantly improved their writing skills more than the traditional group. Secondly, respondents regarded ChatGPT as a helpful tool for remembering the study content and completing assignments. Lastly, the respondents had positive attitudes towards the effect of ChatGPT in terms of psychological and emotional satisfaction. Based on the findings, it is essential to consider the instructor's new role in preparing for future classes that will incorporate ChatGPT. Teachers should offer explicit instructions on the proper use of AI tools.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0