메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이용직 (전남대학교 교육문제연구소) Robert O. Davis (전남대학교)
저널정보
한국중등영어교육학회 중등영어교육 중등영어교육 제17권 제3호
발행연도
2024.6
수록면
73 - 87 (15page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The study investigated the impact of ChatGPT on self-regulated learning and grit among university students in English courses. The study surveyed 88 university students enrolled in general English courses at G University in Korea. The study findings revealed that when university students used ChatGPT for their assignments, there was a significant increase in their self-regulated learning abilities, specifically in goal setting, time management, self-assessment, and task strategies. Additionally, when performing tasks using ChatGPT in groups with high continuity of grit efforts, English self-regulated learning and task strategies increased, indicating the positive impact of ChatGPT on students’ grit. These results highlight the importance of designing a curriculum focused on self-regulated learning abilities using AI, such as ChatGPT. This study provides useful insights for ELT educators on incorporating ChatGPT into general English courses to improve ELLs’ self-regulated learning and grit.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0