메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Fahime Ghapandari Bidgoli (한국외국어대학교)
저널정보
한국외국어대학교 외국학종합연구센터 중동연구소 중동연구 중동연구 제42권 제3호
발행연도
2024.3
수록면
229 - 246 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Constructive grammar is one of the cognitive approaches that studies language based on cognitive ability and looks at language and language structure completely differently from formalist approaches. This grammar emphasizes linguistic constructions instead of rules and presents all linguistic patterns as constructions. One of these constructions is the verb's argument construction, which connects syntax and meaning. The present study deals with the argument construction of the verb in the writing of Korean students of the Persian language at two levels; the upper-basic and the upper-intermediate based on Constructive Grammar. The data obtained from 80 texts (40 texts of each group) shows the use of 72 verbs at the upperbasic level and 152 verbs at the upper-intermediate level. It indicates that learning the verb from the basic level to a higher level is productive cognitive work, and it is growing. Also, "way construction" is used by language learners of both levels more than other constructions, while cause-motion construction is less seen in their writing. These results help in teaching verbs, explaining polysemy in verbs, and also assist in educational planning, syllabi preparation, and providing teaching resources.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0