지원사업
학술연구/단체지원/교육 등 연구자 활동을 지속하도록 DBpia가 지원하고 있어요.
커뮤니티
연구자들이 자신의 연구와 전문성을 널리 알리고, 새로운 협력의 기회를 만들 수 있는 네트워킹 공간이에요.
이용수
ABSTRACT
1. 서론
2. L1 영어와 L2 영어의 인식양상 위계와 선행 연구
3. 연구 방법
4. 연구 결과
5. 논의
6. 결론
참고문헌
논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!
Perception and Production of English Modal Verbs by Korean University Students in Written Academic Discourse
언어과학연구
2017 .06
양태 조동사의 외부 부정과 의미 등급의 상관관계
중국어문학
2024 .04
Understanding Semantic Systems of Epistemic Modal Verbs: Focusing on Korean EFL Middle School Learners
언어과학연구
2020 .06
Modal Categories and Dynamic Modality in English
영어학
2017 .12
한국어 보조동사 구문에서의 양상 의미 합성
언어와언어학
2016 .01
언어유형론적인 관점에서 인식적 가능성을 표현하는 문법형태 고찰 - 중국지역 중국·티베트어의 인식양태의 가능성(possibility)을 중심으로
중어중문학
2020 .03
영어와 국어의 인식적 양태 (조)동사/용언의위계와 화/청자지향성
현대문법연구
2016 .01
Subjectivity in Epistemic Modality
언어학
2019 .04
Semantic Structures of Epistemic Modals: Teachers’ Understanding and Teaching Experience
현대문법연구
2021 .01
Uses of can and may by Korean pre-service English teachers and native English instructors
영어교과교육
2015 .01
A Force-Dynamic Approach to Modal Auxiliaries in English
영어학
2017 .03
Can and Could in Academic Writing: A Corpus-Driven Comparison of English L1 and Vietnamese EFL Students
Journal of Asia TEFL
2022 .03
A Corpus Study of Modal Verbs in Korean Learners' Speech
언어학연구
2020 .01
Interlanguage development of young Korean EFL learners’ modal usage: A learner corpus study
언어연구
2018 .01
현대중국어 조동사 ‘應該’의 연용 양상 연구
중국문화연구
2022 .08
동북아시아 영어 학습자들의 서법 조동사 사용에 대한 연구
인문언어
2020 .01
영어, 독일어, 프랑스어, 아랍어 조동사의 유형론적 고찰
언어연구
2016 .01
从多视角考察近义情态动词表达认识情态的异同 ——以“要”和“会”为中心
중국언어연구
2019 .01
A Multifactorial Analysis of Inner Circle Varieties : Focusing on Canadian Modal Auxiliaries
응용언어학
2017 .12
Epistemic vs. Root Modality in Interactions with Tense
언어
2017 .12
0