메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
강보선 (대구대학교)
저널정보
한국문법교육학회 문법교육 문법 교육 제50권
발행연도
2024.4
수록면
1 - 40 (40page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study examined the tasks of vocabulary education for developing the contents system of vocabulary education in the categories of 'knowledge and understanding', 'process and skills', and 'values and attitudes' and selected eight major tasks "How to reflect 'educational vocabulary' for each grade level?" "Which vocabulary knowledge is important in speaking and listening, reading, writing, grammar, literature, media education?" "How to hierarchise the selected vocabulary knowledge?" "What is the content of 'vocabulary exploration'?" "What should be selected as the content of 'vocabulary use' that is considered important in speaking and listening, reading, writing, grammar, literature, media education", "What is the appropriate proportion of 'vocabulary exploration' and 'vocabulary use' by grade school/level class", "How should the content related to 'how to learn vocabulary' be reflected", and "What should be selected as the content elements of the attitude category". Based on the findings of this study, the contents system of vocabulary education in the 2022 Revised Common Korean Language Curriculum was reviewed, and implications were drawn for the contents system of vocabulary education in the next curriculum.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0