메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
Nguyen Gia Nhu (Duy Tan University) Tung Nguyen (Duy Tan University)
저널정보
한국콘텐츠학회 한국콘텐츠학회 ICCC 논문집 한국콘텐츠학회 ICCC 2024
발행연도
2024.12
수록면
185 - 188 (4page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The integration of Artificial Intelligence (AI), specifically Large Language Models (LLMs), in educational systems has emerged as a transformative force in global education in 2024 and in the near future. While Vietnam's educational landscape presents unique opportunities for AI implementation, the integration of Long-Term Memory (LTM) architectures in LLMs remains largely unexplored within Vietnamese educational contexts. This research proposes a methodological framework for implementing LTM-enhanced LLMs in Vietnamese education, focusing on both technological adaptation and cultural-linguistic considerations.

목차

1. Abstract
2. Introduction
3. The Current Landscape - Limitations of Existing LLM Memory Mechanisms
4. LTM in Human Cognition: Insights for AI Development
5. Constructing LTM for Educational Applications: Strategies and Considerations
6. Utilizing LTM in Educational Systems - Methodological Approaches
7. Challenge when Utilizing LTM in Educational Systems
8. Future Research Directions for LTM in Vietnamese Education
9. Conclusion
Reference

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0