메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
백순도 (국민대학교) 김은아 (서울대학교)
저널정보
성신여자대학교 인문과학연구소 人文科學硏究 人文科學硏究 제50권
발행연도
2024.8
수록면
93 - 114 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study explored the relationship between boredom attribution and boredom coping strategy use in EFL learning by Korean university students majoring in English. Ninety-one participants responded to two questionnaires each measuring boredom attribution and boredom coping strategy use. Participants’ responses to two types of boredom attribution (i.e., being over-challenged and lack of meaning) and four types of boredom coping strategies (i.e., attention control, active reengagement, diversion to other subjects, and diversion to recreation) were subjected to bivariate correlation analysis. The results show that boredom due to lack of meaning was negatively related to the use of attention control and active reengagement strategies, while boredom due to being over-challenged was negatively related to the use of active reengagement strategies only. Theoretical and pedagogical implications of the findings are discussed.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0