메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이현정 (부산대학교)
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제112집
발행연도
2025.3
수록면
249 - 270 (22page)
DOI
10.21296/jls.2025.03.112.249

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to examine the effects of applying gamification-based metaverse strategies on college English reading courses on students' reading achievement and affective domains such as English reading motivation and self-directed learning ability. To achieve this, two class sections were randomly assigned to either an experimental group (n = 40) or a control group (n = 38). The experimental group participated in an English reading class that incorporated gamification strategies applied within a metaverse environment, while the control group received traditional instruction. The findings revealed that gamification strategies in a metaverse environment positively impacted students' English reading achievement. The experimental group showed significantly higher interest, motivation, and confidence compared to the control group. This suggests that such strategies can enhance engagement and effectiveness in EFL reading education.

목차

1. 서론
2. 이론적 배경
3. 연구 방법
4. 연구 결과
5. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0