메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이선영 (우송대학교)
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제104집
발행연도
2023.3
수록면
197 - 220 (24page)
DOI
10.21296/jls.2023.03.104.197

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study examined the effects of a flipped learning model on college students" English reading proficiency and reading motivation in a non-face-to-face learning environment. The experimental group (n = 26) received online pre-class instruction and real-time main class instruction using a flipped learning approach, while the control group (n = 24) received traditional lecture-based instruction during real-time classes. Both groups completed English reading comprehension tests and reading motivation questionnaires before and after the treatment. Results indicated that the flipped learning model significantly improved the English reading proficiency of low-achieving learners and positively influenced learners" intrinsic and extrinsic motivation, as well as English learning efficacy. The study sheds light on the scalability and limitations of flipped learning-based instruction in non-face-to-face online classes and provides a foundation for designing and implementing flexible instructional models in higher education post-COVID-19.

목차

1. 서론
2. 이론적 배경 및 선행 연구
3. 연구 방법
4. 연구 결과
5. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2023-700-001357576