메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영어교과교육학회 영어교과교육 영어교과교육 제16권 제2호
발행연도
2017.1
수록면
57 - 84 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to plan the small group activity (SGA) for the general English reading class and investigate the influence of SGA on English reading ability from 117 college freshmen, using both quantitative and qualitative data analysis. The SGA in this study encouraged the cooperation in the small group during the reading class combined with Nuttall`s reading teaching sequence, Learning Together and Cooperative Integrated Reading and Composition for 15 weeks. An English reading comprehension test and an English reading motivation questionnaire were used to measure the effect of the SGA on English reading ability. The findings of quantitative data analysis using t-test showed that the SGA class(n=60) attained significantly improved reading comprehension test result and motivation than the teacher-fronted class (n=57) which used Nuttall`s reading teaching sequence only. The qualitative data analysis of one open-ended question revealed the student`s preference for the SGA. This study suggests that the SGA be used in the general English reading college classes to improve teaching and learning effects by arousing students’ motivation for reading comprehension.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (36)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0