메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회논문집 한국자동차공학회논문집 제9권 제2호
발행연도
2001.3
수록면
116 - 129 (14page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Traditional occupant analysis has been performed with a pre-determined crash pulse which is produced from a test and the involved components are designed based on the analysis results. The method has limitations in that the design does not have much freedom. However, if a good crash pulse is proposed, the body structure can be modified to generate the crash pulse. Therefore, it is assumed that the crash pulse can be changed to improve the occupant crash performance. A preferable crash pulse is determined to minimize the occupant injury. A constraint is established to keep the phenomena of physics valid. The response surface method (RSM) is adopted for the optimization process. An RSM in a commercial code is utilized by interfacing with an in-house occupant analysis program called SAFE (Safety Analysis For occupant crash Environment). Design of involved components is carried out through optimization with the RSM. The advantages of the RSM are investigated as opposed to other methods, and the results are compared. Also, the design under the new crash pulse is compared with that from the pre-determined pulse.

목차

ABSTRACT

1.서론

2.승객 상해치의 최소화를 위한 감속도 형태의 결정

3.반응표면법을 이용한 충돌 부품의 설계

4.감속도의 형태에 따른 승객 상해 정도의 차이

5.결론

후기

참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-556-013990607