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한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘 추계 학술대회 논문집 한국자동차공학회 1997년 춘계학술대회논문집 2호
발행연도
1997.6
수록면
327 - 332 (6page)

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In this study, a procedure is presented for the dynamic analysis of a multibody tracked vehicle system. The plannar vehicle model used in this investigationis assumed to consist of two kinematically decoupled subsystems,i.e.,the chassis subsystem and track subsystem. The chassis subsystem includes the chassis frame, sprocket,idler and rollers, while the track subsystem is repersented as a closed kinematic chain consisting of rigid links interconnercted by revolute joints. The recursive kinematic and dynamic formulation module of the vehicle will be developed and nonlinear contact force modules describing the interaction between track links, and sprocket, idler, rollers and ground will be also developed.

목차

Abstract

1.서론

2.순환 기구학 방정식(Recursive Kinematic Equations)

3.운동 방정식

4.롤러와 궤도링크의 접촉

5.스프라킷 이와 궤도링크 핀의 접촉

6.지면과 궤도 슈 플레이트의 접촉

7.시뮬레이션 결과

8.결론

9.참고문헌

참고문헌 (0)

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