메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
In recent years, the influence automobile emission control on environment has becom an increasingly serious problem and exist noise problem, Particulary, in this problem influence development sub muffler, dual muffler, etc. These exhaust component constantly increased. In this reason, Back pressure from the automobile is generated by various shape such as the internal combustion engine, the inlet and exhasut components and the flow the exhaust pipe of the exhaust system. The technicians paid attention to the exhaust system, through which the back pressure with driving speed which is considered to be exhaust system form. the exhaust system attached to the engine affects the combustion performance and torque, power output and back pressure, and they are in opposite relation to each other. In this study, research on back pressure characteristics relate of exhaust system.

목차

Abstract

1. 서 론

2. 실험장치 및 방법

3. 실험결과 및 고찰

4. 결 론

후 기

References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-556-017792807