메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
저널정보
대한건축학회 대한건축학회 학술발표대회 논문집 - 계획계 대한건축학회 창립60주년기념 학술발표대회논문집 제25권 제1호(건축계획)
발행연도
2005.10
수록면
445 - 448 (4page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The increasing demand of computer-mediated education calls for an e-Learning, widely applied in both an elementary learning and professional disciplines. Therefore, it might be necessary to be interested in and research into e-Learning contents in the domain of architecture. In particular, it is very crucial that the e-Learning contents should be designed based on domain characteristics which are to require a variety of professional knowledges and experiences and to reflect co-relations between the different contents.
This paper demonstrates a case study of an e-Learning content and e-Learning content network that is focusing on a pagoda that consists of various Architecture. For the design of the e-Learning content, first of all, teaching methods and theories of the e-Learning contents will be taken into consideration. Then, the e-Learning content network will be developed by defining the relationships among physical, conceptual, and embryological factors of the pagoda learning contents, reflecting taxonomy of pagoda and cultural assets, and periods.

목차

Abstract
1. 서론
2. 온라인 건축사 학습 콘텐츠
3. 온라인 건축사 학습 콘텐츠 네트워크
4. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-540-017410040