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한국철도학회 한국철도학회 학술발표대회논문집 한국철도학회 2006년도 춘계학술대회논문집
발행연도
2006.5
수록면
55 - 60 (6page)

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Continuous welded rail has many advantages over the conventional jointed rail. however It may cause high longitudinal force by temperature variation. Because the longitudinal force is very important among various parameters that depend to prevent the track buckling and that influence in effective maintenance procedure, In this paper, We shall present a approach for the prediction of rail longitudinal force using beam-column theory. Various parameters such as track modulus, ballast resistance, and unfastended length are considered effectively and rationally. After a spot verification, new longitudinal force measurement system may be developed using proposed equation.

목차

ABSTRACT
1. 서론
2. Beam-Column 이론을 이용한 축력 예측
3. 기본 레일 모델
4. 레일의 제원과 도상저항력
5. 구간 산정 및 하중 조건
6. 항복 응력 및 종방향 변위 검토
7. 보정 계수 산정 및 예측 축력의 정도
8. 결론
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