메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국기독교교육정보학회 기독교교육정보 기독교교육정보 제13집
발행연도
2006.4
수록면
237 - 259 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study focus on the use of hypertext for web-based Christian education. As hypertext is founded on the human mental process, it can be useful tool for efficient learning. Hypertext is non-sequential, non-linear, dynamic text, so it provides opened learning environments and enables voluntary participation in educational process for learners. It also help learners get knowledge and concepts, or reconstruct them.
It is appropriate to utilize hypertext in Christian education, it is supported both Biblical perspective and cognition theory; ACT theory, cognitive flexibility theory, schema theory.
Hypertext can be used in teaching structured knowledge, nlarging knowledge system, adding reference materials, mediating interactions between teacher and students. But, to build stable and efficient hypertext system, it is required considering the contents and size of node, the types of link, the characteristics and ability of learners.
In web-based Christian education, essential content is Christianity and education is a method. And it must be remembered that hypertext is only useful tool to achieve the educational purpose.

목차

Ⅰ. 머리말
Ⅱ. 하이퍼텍스트의 개념과 특징
Ⅲ. 하이퍼텍스트에 대한 성서적 접근
Ⅳ. 하이퍼텍스트에 대한 교육학적 접근
Ⅴ. 하이퍼텍스트의 활용: 기대효과와 고려할 점
Ⅵ. 결론 및 논의
참고문헌
Abstract

참고문헌 (27)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-235-017562898