메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
To develop the multiple injection strategy in a HSDI diesel engine, optimization analysis was applied. The optimization analysis has 3 steps. The 1<SUP>st</SUP> step is spray characteristic analysis through the common rail injector modeling with HYDSIM. The 2<SUP>nd</SUP> step is 3-D combustion analysis and verification for the base operating condition with KIVA3Y. The 3<SUP>rd</SUP> step is optimization procedure with KIVA3V and ISIGHT. Above all, the optimization procedure also consists of3 steps. The 1st step is DOE(Design of Experiment), The 2<SUP>nd</SUP> step is Approximation, and the 3<SUP>rd</SUP> step is optimization. All of these procedures were very effective and all results agreed well with the experimental data. Through all of these procedure, optimized multiple injection condition reducing emissions(NOx, Soot) and combustion noise(CNL) without penalty of fuel consumption(BSFC) could be evaluated.

목차

ABSTRACT
1. 서론
2. 해석 방법 및 조건
3. 해석 결과
4. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-556-016555597