메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제12권 제2호
발행연도
2003.8
수록면
213 - 220 (8page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This Study has been carried out to find an motor learning effect to prase and reproof in infants swimming instruction.
In was experiment in four groups(praise group, reproof group, prise-reproof carry out at the same time group and controlled group)according to the instruction method of praise and reproof.
To achieve the study purpose, a cluster sampling was employed for the experiment target select 80 infants of 6-7 yeards old.
The training was done for 4 weeks to the each 1 hours (five times / week) by each different 4 experimental condition.
After training 4 weeks of crawl, statistics of results is carried out to compare ANOVA(repeated measure of analysis).
The results show the were significant change as fellows
1. Kick record
: groups F(3, 76)=4.743, p<.01, treatment F(1, 76)=449.012, p<.001, groups×treatment interactions F(3, 76)=16.073, p<.001.
2. Crawl record
: groups F(3, 76)=9.757, p<.001, treatment F(1, 76)=920.916, p<.001, groups×treatment interactions F(3, 76)=35.021, p<.001.
Conculsively instruction method given a proper reproof and prise at the same time will be the best study effect.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 논의
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-692-016617320