메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제15권 제3호
발행연도
2006.8
수록면
203 - 215 (13page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This research is to find out which way is more effective in both performance and physical learning when 10% BW quantitative, qualitative knowledge of results is provided 50 trials throughout the whole range of practice stage in linear positioning task (50㎝. 300㎳) or 100/0 bandwidth qualitative-quantitative knowledge of results and 10% bandwidth quantitative -qualitative knowledge of results, divided 50 trials into the first term (1-25 time) and last term (26-50 time), are provided together.
The 50 testee, who is made up of 10 members in each group, are random assigned in the five groups of 100% BW KR. 10% BW qualitative KR, 10% BW quantitative KR, 10% BW qualitative-quantitative KR, and quantitative -qualitative KR.
The result of this experiment is analysed in absolute error(AE), variable error(VE), and total variability (E) and it is verified in post-test (Tukey's HSD).
This research is concluded like followings through the analysis and reflection of this experiment results. The difference and influence to affect learning and performance is not observed when 10% BW qualitative KR and 10% BW quantitative KR is provided.
The difference and influence to affect learning and performance is not observed when 10% BW qualitative-quantitative KR and 10% BW quantitative -qualitative KR is provided.
There is no difference and influence to affect learning and performance according 10% BW KR. But, at the stage of acquisition effective physical performance in the aspect of accuracy. consistency and achievement is showed 10% quantitative-qualitative KR group more than 100% BW group.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 연구결과
Ⅳ. 논의
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (43)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-692-016621093