메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국기독교교육정보학회 Journal of Christian Education & Information Technology Journal of Christian Education & Information Technology Vol.11
발행연도
2007.4
수록면
163 - 175 (13page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
What is the function of the teacher model in Christian education? It is important that it says more about what a teacher is to be, than about what he is to do. If a teacher does not meet the model standard, he is unfit to be a teacher in the class. This is because Christian education includes elements with an implicative function: the model of the Word of God, which guides of life and behavior. Therefore, this is another aspect of the teacher. This function is important to today's Sunday School teacher, if we expect the whole character of the teacher to emerge through the Word of God.

목차

ABSTRACT
Introduction
A Need for a Model in Christian Education
A Definition of a Model
Effective Influence in Teaching
Types of Models
Conclusive Perspectives
REFERENCES

참고문헌 (17)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-235-016692762