메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
저널정보
전력전자학회 ICPE(ISPE)논문집 2007년 ICPE논문집
발행연도
2007.10
수록면
922 - 929 (8page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper focuses on addressing some practical considerations in developing an ISG PM system for hybrid electric-vehicle (HEV) applications. Extensive practical test results and theoretical analyses are presented and analyzed. Firstly, the ISG PM machine design is discussed in term of the machine size, pole-pair number, permanent magnet flux, inductance, etc. A cost-effective machine design example, which was successfully demonstrated in a mild ISG HEV application, is analyzed. Its performance test results are evaluated. Subsequently, the impacts of the position sensors on the ISG performance are investigated exclusively. Three prominent position sensor candidates are studied in detail to examine their limitation and feasibility for ISG applications. Furthermore, the control related issues are discussed. The torque control of the ISG machine is implemented through vector control algorithm. Flux-weakening control is employed to achieve a wide speed range of constant-power operation. The impact of the inverter DC-link voltage variation is explored. In addition the digital control delay influence and its effective compensation strategy are addressed.

목차

Abstract
Ⅰ. INTRODUCTION
Ⅱ. ISGMACHINE TECHNOLOGY
Ⅲ. POSITION SENSOR ISSUES
Ⅳ. ISG CONTROL CONSIDERATIONS
Ⅴ. CONCLUSIONS
ACKNOWLEDGMENT
REFERENCES

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-560-016307300