메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
신영어영문학회 신영어영문학 신영어영문학 제38집
발행연도
2007.11
수록면
193 - 220 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper aims to suggest improvements for the residential intensive in-service English teacher training program which is held at Keimyung University based on several survey results. Although most trainees in this program provide positive reflections on the organization of our curriculums, the evaluation of teaching faculty, and the facilities in both the domestic and study abroad period, results suggest that we still need to develop curriculums focusing on improving trainees’ communicative language ability and teaching skills in future programs. Results also indicate that there is a need to hire or train good teaching faculty members in order to increase the quality of faculty teaching skills and classroom management. Some other suggestions for the improvement of the program are clearly outlined in the later part of this paper. To make this program successful for English teachers, it is essential to receive continuous support from the Ministry of Education and Human Resources Department, local Offices of Education, and all English teachers in Korea.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 2006년도 2기 합숙형 중등영어교사 심화연수
Ⅲ. 합숙형 중등영어교사 심화연수 설문조사 결과
Ⅳ. 국내 및 해외 연수 개선방안
Ⅴ. 결론
인용문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-840-016444896