메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국중원언어학회 언어학 연구 언어학연구 제14호
발행연도
2009.5
수록면
173 - 189 (17page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to compare the effect of intensive in-service English teacher training program between elementary and secondary English teachers. To examine the effect of intensive in-service English teacher training, a questionnaire was distributed to 296 teachers who had completed the intensive English teacher training program at X university in 2006, and 178 teachers participated in the survey. The results of this study showed a significant difference in the aspect of attitude between two groups after intensive in-service English teacher training. In addition, the elementary school teachers showed more positive instructional changes than secondary school teachers. The result of this study also shows that the effect of intensive in-service teacher training was very strong right after the completion of the training program, while the effect grew weaker after some time.

목차

1. 연구의 필요성 및 목적
2. 이론적 배경
3. 연구 내용 및 방법
4. 연구 결과
5. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-705-018374459