메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제17권 제3호 (자연과학편)
발행연도
2008.8
수록면
1,117 - 1,126 (10page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to find the validity of evaluation for physical education in middle school. That is to say, confirmed importance of evaluation item. To accomplish this study, I used 582 people who physical educators and 2nd middle School students who live in Seoul and Kyonggi areas. The instrument of this study is used 'The Each Domain Importance of Student Evaluation for Physical Education in Middle School'. The data from study were analyzed using the FACETS 3.2. The Rasch rating scale model was used to know each an evaluation item of Importance in 3 domains(Psychomotor, Affective, Cognitive). The results of this study as following; There were statistically significant differences in the each an evaluation item of Importance(logit score) which perceived evaluation item of gymnastics and an athletic unit between physical educators and students. When evaluate an athletic and gymnastics unit, the Importance were not equal. The reason why importance was different. Therefore, Middle school physical educator asks to develop valid rubric. Then evaluation of physical education give a definite the validity.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 논의
Ⅴ. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (23)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0