메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
신영어영문학회 신영어영문학 신영어영문학 제40집
발행연도
2008.8
수록면
237 - 264 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to present the way to use Time to improve English reading ability and to find out the effects of small group reading activities through Time. Two classes were selected as subjects among the 3rd grade in a B middle school. The experimental group considering their interests, language proficiency, and participation. was guided to perform small group reading activities using Time to improve their English reading proficiency during a five-month period. The controlled group was guided to read written texts through the traditional grammar-translation method and to sing pop songs. The results are as follows: first, the improvement of the experimental class was much greater than that of the controlled one in students’ interest and confidence in reading English. Second, the reading proficiency of the experimental class proved to be significantly higher than that of the controlled class. Thus the small group reading activities using Time might have a greater effect on students’ interests and confidence in reading English, and enable them to improve their reading skills.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. Time magazine의 이해와 영어수업 활용 방법
Ⅲ. 실험설계 및 처리
Ⅳ. 결론
참고문헌
부록

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0